lauantai 26. syyskuuta 2009

Kuin sieniä sateella




Nyt syntyy lämmikettä kylmien päivien varalle. Puikot heiluvat varsinkin iltaisin telkkaria katsellessa. Aloitettujen pino sen kun kasvaa samalla.

Tänä syksynä olen innostunut jonkin verran sienestyksestä. Olen oppinut muutaman uuden lajin, jota poimia. Ja on kyllä tositosi mukavaa, kun niitä sieniä löytää oikein suuren ryppään kerrallaan. Silloin melkein kiljun innosta, niin tohkeissani olen. Talven varalle olen pakastanut nyt suppilovahveroita, tatteja ja kantarelleja.

Herkulliseen Mustatorvisieneen törmäsin ihan vahingossa. Näin edessäni pienen, mustan ja niin paljon torvea muistuttavan sienen, että päättelin sen olevan kyseinen sieni. Ja kokeneemmat kanssa sienestäjät sen sitten varmistivat, että oikeaan osui päätelmät : )

2 kommenttia:

  1. Ihana sienisaalis !
    T. Heidi

    VastaaPoista
  2. Kiitos kiitos : ) Olin NIIN onnellinen tuollaisesta määrästä. Ilmaista herkkua!

    VastaaPoista